Sprawdź, co działo się u nas.
Czytaj nasze aktualności, dzięki nim będziesz ciągle na bieżąco.
Zobacz, czym jest taniec.
Zainspiruj swoje zmysły...
 

Dzieci:

INSTRUKTOR:  KAMILA PRÓCHNICKA

1) Grupy wiekowe:
  • „Przedszkolaki”: ok. 4 – 6 lat
  • „Dzieci - klasy 1-3 szkoły podstawowej”:  ok. 6 – 10 lat
2) Rodzaje zajęć:

BALET DLA DZIECI:

Zajęcia oparte na technice tańca klasycznego, zawierające również elementy tańców narodowych oraz akrobatyki artystycznej. Są one prowadzone w sposób przyjazny i bezstresowy dla malucha. Urozmaicone licznymi zabawami tanecznymi, dzięki którym dziecko z ogromnym entuzjazmem i zaangażowaniem podejmuje naukę kroków, a tym samym rozpoczyna swoją pierwszą w życiu, wielką przygodę z tańcem.

TANIEC NOWOCZESNY DLA DZIECI:

Zajęcia inspirowane najpopularniejszymi obecnie stylami i technikami tańca prezentowanymi w teledyskach i programach tanecznych na całym świecie. Pełne energii i dynamiki, prowadzone w przyjaznej atmosferze, łączące w sobie zarówno elementy  hipu hopu, disco dance, jazzu, jak i również akrobatyki artystycznej. Urozmaicone licznymi zabawami i grami tanecznymi, które pomagają szybciej rozpalić w dziecku iskierkę miłości i pasji do tańca.

3) Cel zajęć:

Celem zajęć tanecznych jest ogólny rozwój psychoruchowy dziecka obejmujący 4 sfery: motoryczności, wiadomości, umiejętności i wychowania.

a) Motoryczność:
  • Rozwój sprawności ruchowej dziecka. 
  • Zwiększenie wydolności i wytrzymałości fizycznej organizmu.
  • Doskonalenie zwinności, gibkości, szybkości i skoczności ciała.
  • Korygowanie postawy fizycznej. 
  • Poprawa koordynacji i świadomości własnego ciała.
  • Wzmocnienie mięśni.
  • Wypracowanie estetyki ruchu.

b) Wiadomości:

Dziecko posiada wiedzę, wykazuje znajomość z zakresu:

  • form i rodzajów ćwiczeń stosowanych na rozgrzewce,
  • wpływu poszczególnych ćwiczeń ruchowych na organizm człowieka,
  • techniki wykonania podstawowych ćwiczeń, figur, kroków danego stylu tańca,
  • odróżniania technik różnych stylów tańca,
  • poprawnego nazywania pozycji, póz, kroków i figur tanecznych,
  • zasad rytmicznych utworów muzycznych (metrum muzyczne), 
  • zasad kompozycyjnych etiud tanecznych (artykulacja: staccato, legato; poziomy tańca; wykorzystanie przestrzeni i dobór muzyki),
  • zasad gier i zabaw ruchowych przeprowadzanych na zajęciach,
  • podstawowych zasad higieny osobistej, dbania o estetyczny i schludny wygląd oraz o ład i porządek na sali tanecznej.

c) Umiejętności:

Dziecko potrafi, umie:

  • zastosować, wykorzystać zdobyte wiadomości w praktyce, działaniu tanecznym:
  • komponować samodzielnie zestaw ćwiczeń stosowanych na rozgrzewce,
  • wykonać układ choreograficzny (synchroniczny) kroków tanecznych prezentowany przez instruktora,
  • komponować własny układ kroków i figur tanecznych przy muzyce, 
  • wykonać ćwiczenia rytmiczne, koordynacyjne, stretchingowe,
  • przeprowadzić samodzielnie fragment lekcji tańca.

d) Wychowanie:

  • Kształtowanie właściwej postawy wobec kultury tanecznej danego stylu tańca,
  • Kształtowanie właściwego stosunku do norm i zasad obowiązujących podczas zajęć,
  • Uświadamianie potrzeby utrzymywania przyjaznych kontaktów z współuczestniczącymi zajęć (wzajemna pomoc, szacunek, akceptacja, tolerancja),
  • Kształtowanie wrażliwości estetycznej,
  • Rozwijanie zainteresowań i zdolności dziecka w kierunku ekspresji ruchowej,
  • Rozwijanie wyobraźni ruchowo – muzycznej,
  • Motywowanie do aktywnego i świadomego podnoszenia swoich umiejętności, tanecznych oraz zdobywania wiedzy na ten temat.


INSTRUKTOR: PAULINA STACHERCZYK

1) Grupy wiekowe: 

  • Dzieci od 6 lat
TANIEC TOWARZYSKI DLA DZIECI:

Podczas kursu, dzieci poznają gorące, energetyczne tańce latynoamerykańskie (samba, cha-cha, rumba, pasodoble i jive) oraz pełne wdzięku i gracji tańce standardowe (walc angielski, tango, walc wiedeński, foxtrot i quickstep). Zajęcia prowadzone w formie zabawy, pozwolą zrelaksować się i odpocząć, a także wzbudzą w młodych tancerzach zamiłowanie do aktywności fizycznej. Dzieci  będą mogły rozwijać się poprzez wymyślanie własnych figur i wdrażanie ich w choreografie, tworzone wspólnie z instruktorem. Ponadto dzieci rozwijają świadomość własnego ciała, usprawniają wyczucie rytmu. 


Juniorzy / Młodzież / Studenci / Dorośli:

INSTRUKTOR: NATALIA KOWALSKA

1) Grupy wiekowe:

  • Dzieci - klasy 4 – 6 szkoły podstawowej: ok. 9 – 12 lat
  • Młodzież – Gimnazjum/Liceum
  • Studenci/Dorośli

2) Rodzaj zajęć:

NEW AGE/HIP HOP:

To wzbogacenie typowych zajęć opartych na nauczaniu choreografii o  podstawy  styli bezpośrednio lub pośrednio związanych  z kulturą hip hop’ową.
Czyli :  choreo + podstawy styli  takich jak hip hop, house (na bazie footwork’ów), locking, c-walk, popping (ćwiczenia  wzmacniające ręce), baltimore, wacking (arm control) i inne fazy ”

Zbliżone nazwy stylów określający charakter naszych zajęć tanecznych:

Przez ostatnie lata powstało mnóstwo nazw zbliżonych do tego, co na naszych zajęciach ma określać zwrot NEW AGE:
JFH, New style American Hip Hop, New Style Commercial, Hollywood Style , L.A. Style, Videoclip Dance, Lirycal Hip Hop, Commercial Hip Hop, Hip Hop choreo, Hip hop R’N’B itp… mylnie jest jednak mówić, że jest to tylko HIP HOP.

3) Cel zajęć:
  • Działamy w myśl idei: BACK TO BASIC - uczymy się podstaw, by lepiej rozumieć taniec, by móc rozwijać swój freestyle, by nasze choreografie były ciekawsze.
  • Dodatkowy atut: WIEDZA - info dla kursantów o rożnych tancerzach ze świata, Polski, ich podejściu do tańca, dostępie  do wiedzy, wzajemne zachęcanie do poszukiwań oraz wymiany wiedzy, ponieważ taniec to ciągłe studiowanie, doskonalenie zarówno swojego ciała, jak i umysłu.

Co więcej:

  • zadbamy o nasze Ciało - porządna rozgrzewka, ćwiczenia wzmacniające, stretching!
  • działamy w myśl zasady „zdrowe kolana, zdrowy kręgosłup”!
  • rozwój pamięci ruchowej, podczas nauki choreografii,
  • będziemy pracować nad czystością ruchów, nie zapominając przy tym o groov’ie – feelingu,
  • nauczymy się słuchać muzy na nowo:
  • akcentować zarówno te mocne basy, jak i delikatne kliki w tle, aby żaden dźwięk nam nie umknął,
  • akcentować energie odpowiednio do tego co słyszymy,
  • reagować ciałem na słowa piosenki – ich energie, długość, klimat utworu.


„…Taniec jest czymś  czego człowiek uczy się przez cale życie, nie wystarczy raz pojechać do stanów, by myśleć o sobie jak o wszechwiedzącym… nigdy nie jest  tak, że już poznało się wszystko, co chwila pojawiają się nowe szczegóły z historii, nowe motywy, które niegdyś nie były dostępne dla nas, a teraz  są na wyciągnięcie reki…”

„…tego właśnie pragnę nauczyć swoich kursantów, by wciąż poszukiwali, by nie przestawali się rozwijać we wszelkich dziedzinach.. ”

NATI


INSTRUKTOR: PAULINA STACHERCZYK

1) Grupy wiekowe: dorośli

2) Rodzaj i cel zajęć:

TANIEC TOWARZYSKI/SALSA:

W kursie może uczestniczyć każdy, kto tylko chce poprawić swoją kondycję, figurę, zrelaksować ciało i umysł podczas dobrej zabawy, a także nauczyć się popularnych tańców towarzyskich: latynoamerykańskich ( samba, cha-cha, rumba, pasodoble i jive), standardowych ( walc angielski, tango, walc wiedeński, foxtrot, quickstep) i królować na wszystkich parkietach. 

Salsa - słowo, które po hiszpańsku oznacza smak, sos, sugeruje aromatyczne i pikantne doznania. W warstwie muzycznej łączy elementy różnych gatunków muzycznych, zaś w tańcu kroki wielu innych tańców.

Style salsy:
Salsa New York styl „na 2” (mambo on 2).
Salsa Los Angeles styl na „1”.
Salsa kubańska.
Salsa kolumbijska itd.

Style te różnią się krokiem podstawowym, rytmicznym umiejscowieniem kroków w muzyce, geometrią tańca itd.

Kobiety dzięki tym zajęciom poczują się zmysłowo, nauczą się „kocich ruchów”, dzięki którym będą mogły kokietować i zaskakiwać. Mężczyźni poznają techniki prowadzenia partnerek w taki sposób, aby mogły one bez wcześniejszej znajomości kroków bez trudu zatańczyć każdą figurę.

Partnerzy:
wróć na górę