Dzieci:
- „Przedszkolaki”: ok. 4 – 6 lat
- „Dzieci - klasy 1-3 szkoły podstawowej”: ok. 6 – 10 lat
BALET DLA DZIECI:
Zajęcia oparte na technice tańca klasycznego, zawierające również elementy tańców narodowych oraz akrobatyki artystycznej. Są one prowadzone w sposób przyjazny i bezstresowy dla malucha. Urozmaicone licznymi zabawami tanecznymi, dzięki którym dziecko z ogromnym entuzjazmem i zaangażowaniem podejmuje naukę kroków, a tym samym rozpoczyna swoją pierwszą w życiu, wielką przygodę z tańcem.
TANIEC NOWOCZESNY DLA DZIECI:
Zajęcia inspirowane najpopularniejszymi obecnie stylami i technikami tańca prezentowanymi w teledyskach i programach tanecznych na całym świecie. Pełne energii i dynamiki, prowadzone w przyjaznej atmosferze, łączące w sobie zarówno elementy hipu hopu, disco dance, jazzu, jak i również akrobatyki artystycznej. Urozmaicone licznymi zabawami i grami tanecznymi, które pomagają szybciej rozpalić w dziecku iskierkę miłości i pasji do tańca.
Celem zajęć tanecznych jest ogólny rozwój psychoruchowy dziecka obejmujący 4 sfery: motoryczności, wiadomości, umiejętności i wychowania.
- Rozwój sprawności ruchowej dziecka.
- Zwiększenie wydolności i wytrzymałości fizycznej organizmu.
- Doskonalenie zwinności, gibkości, szybkości i skoczności ciała.
- Korygowanie postawy fizycznej.
- Poprawa koordynacji i świadomości własnego ciała.
- Wzmocnienie mięśni.
- Wypracowanie estetyki ruchu.
b) Wiadomości:
Dziecko posiada wiedzę, wykazuje znajomość z zakresu:
- form i rodzajów ćwiczeń stosowanych na rozgrzewce,
- wpływu poszczególnych ćwiczeń ruchowych na organizm człowieka,
- techniki wykonania podstawowych ćwiczeń, figur, kroków danego stylu tańca,
- odróżniania technik różnych stylów tańca,
- poprawnego nazywania pozycji, póz, kroków i figur tanecznych,
- zasad rytmicznych utworów muzycznych (metrum muzyczne),
- zasad kompozycyjnych etiud tanecznych (artykulacja: staccato, legato; poziomy tańca; wykorzystanie przestrzeni i dobór muzyki),
- zasad gier i zabaw ruchowych przeprowadzanych na zajęciach,
- podstawowych zasad higieny osobistej, dbania o estetyczny i schludny wygląd oraz o ład i porządek na sali tanecznej.
c) Umiejętności:
Dziecko potrafi, umie:
- zastosować, wykorzystać zdobyte wiadomości w praktyce, działaniu tanecznym:
- komponować samodzielnie zestaw ćwiczeń stosowanych na rozgrzewce,
- wykonać układ choreograficzny (synchroniczny) kroków tanecznych prezentowany przez instruktora,
- komponować własny układ kroków i figur tanecznych przy muzyce,
- wykonać ćwiczenia rytmiczne, koordynacyjne, stretchingowe,
- przeprowadzić samodzielnie fragment lekcji tańca.
d) Wychowanie:
- Kształtowanie właściwej postawy wobec kultury tanecznej danego stylu tańca,
- Kształtowanie właściwego stosunku do norm i zasad obowiązujących podczas zajęć,
- Uświadamianie potrzeby utrzymywania przyjaznych kontaktów z współuczestniczącymi zajęć (wzajemna pomoc, szacunek, akceptacja, tolerancja),
- Kształtowanie wrażliwości estetycznej,
- Rozwijanie zainteresowań i zdolności dziecka w kierunku ekspresji ruchowej,
- Rozwijanie wyobraźni ruchowo – muzycznej,
- Motywowanie do aktywnego i świadomego podnoszenia swoich umiejętności, tanecznych oraz zdobywania wiedzy na ten temat.
1) Grupy wiekowe:
- Dzieci od 6 lat
Juniorzy / Młodzież / Studenci / Dorośli:
1) Grupy wiekowe:
- Dzieci - klasy 4 – 6 szkoły podstawowej: ok. 9 – 12 lat
- Młodzież – Gimnazjum/Liceum
- Studenci/Dorośli
NEW AGE/HIP HOP:
- Działamy w myśl idei: BACK TO BASIC - uczymy się podstaw, by lepiej rozumieć taniec, by móc rozwijać swój freestyle, by nasze choreografie były ciekawsze.
- Dodatkowy atut: WIEDZA - info dla kursantów o rożnych tancerzach ze świata, Polski, ich podejściu do tańca, dostępie do wiedzy, wzajemne zachęcanie do poszukiwań oraz wymiany wiedzy, ponieważ taniec to ciągłe studiowanie, doskonalenie zarówno swojego ciała, jak i umysłu.
Co więcej:
- zadbamy o nasze Ciało - porządna rozgrzewka, ćwiczenia wzmacniające, stretching!
- działamy w myśl zasady „zdrowe kolana, zdrowy kręgosłup”!
- rozwój pamięci ruchowej, podczas nauki choreografii,
- będziemy pracować nad czystością ruchów, nie zapominając przy tym o groov’ie – feelingu,
- nauczymy się słuchać muzy na nowo:
- akcentować zarówno te mocne basy, jak i delikatne kliki w tle, aby żaden dźwięk nam nie umknął,
- akcentować energie odpowiednio do tego co słyszymy,
- reagować ciałem na słowa piosenki – ich energie, długość, klimat utworu.
„…tego właśnie pragnę nauczyć swoich kursantów, by wciąż poszukiwali, by nie przestawali się rozwijać we wszelkich dziedzinach.. ”
NATI
INSTRUKTOR: PAULINA STACHERCZYK
1) Grupy wiekowe: dorośli
2) Rodzaj i cel zajęć:
TANIEC TOWARZYSKI/SALSA: